Micro Egg Review

Micro Egg


Met een Micro Egg kan je makkelijk en snel een eitje in de magnetron koken. Omdat ik meerdere keren per week een eitje kook, gewoon in een pan met water, leek mij dit een tijdbesparende en gas besparende manier. Daarnaast is het altijd leuk om een gadget te testen. Hopend natuurlijk dat je geen flinke miskoop hebt gedaan. Nu was de Micro Egg niet super duur, hij koste namelijk ronde de 5 euro bij de Media Markt .

Om een eitje te koken breek je deze en doe je het ei in de Micro Egg. Dan sluit je de Micro Egg en stel je de tijd van de magnetron in. Voor een zachtgekookt eitje is dat 25 seconden, een half zacht eitje 30 seconden en een hard eitje 35 seconden. Ik hou het meest van hardgekookte eitjes dus ik stelde mijn magnetron in op 35 seconden. De Micro Egg stond er 30 seconden in en toen begon hij te pruttelen en te spatten. Op dat moment heb ik hem uit de magnetron gehaald.

Micro Egg
Omdat er nu natuurlijk geen dop meer op het ei zit wordt het geen écht gekookt eitje. Het lijkt in de Micro Egg meer op een gepocheerd eitje, ook lekker! Doordat ik na 30 seconden wat schrok van het gepruttel was mijn eitje nog niet helemaal hardgekookt. Het eigeel was nog een klein beetje zacht. Nu hou ik sowieso niet van eigeel en eet ik dat ook niet op. De rest van het ei was wel prima gaar.

Ik vind de Micro Egg een handige gadget die ik zeker vaker ga gebruiken. Ik vind het makkelijk en snel en het eitje is ook nog eens prima te eten. Omdat het geen écht gekookt eitje is denk ik wel dat ik ook nog steeds naar de good old pan met water zal grijpen. Ik weet wel dat dat minder zal worden.

Share:

0 reacties