Net even anders lunch


Het bedenken van een lekkere lunch om mee te nemen vind ik lastig. Ik ben zo gewend om simpele bruine boterhammen te smeren en te bedekken met kaas. Natuurlijk is dit niet mijn favoriete gerecht om mee te lunchen. Het is puur uit gemak en gewenning. Mijn favoriete lunchgerecht heb ik al eens gedeeld. Dat is deze couscous salade. Makkelijk klaar te maken en super lekker om mee te nemen. In de blogpost die ik gemaakt heb, heb ik de groentes onder de grill gedaan. Dat is een snelle optie. Het liefst maak deze salade klaar in een hapjespan. Op die manier kan je ook nog vlees toevoegen. Zelf maak ik deze optie of met kipstukjes of vegetarisch. De couscoussalade kan je makkelijk meenemen naar school of naar het werk. Neem wel een lepel mee tenzij je die op school of op het werk ook wel hebt.

Bij een maaltijd hoort natuurlijk ook drinken. Nu is dat voor mij vaak een glas water. Zowel op school als tijdens het werk vind ik het belangrijk om genoeg vocht binnen te krijgen. Het drankje op de foto bestaat uit ananassap uit het blik waar ananasschijven in zaten, 1/8e deel Cool Best Vita Day en de rest aangevuld met water. Als ijsblokjes heb ik er nog bevroren mangostukjes in gedaan. Omdat alles in een Mason Jar zit kan je de mangostukjes er ook weer makkelijk uithalen. De mangostukjes kan je natuurlijk ook gewoon weglaten.

Wat neem jij wel eens mee als lunch dat net even anders is dan het standaard stukje brood?

Share:

1 reacties