Mijn favoriete lunchgerecht


Couscous is sinds een tijdje mijn favoriete lunch gerecht. Samen met een lading groenten en Ras el Hanout. Het liefst eet ik dit gerecht warm maar koud is het ook prima te doen. Het fijne aan deze couscous is dat het zo snel klaar te maken is. In principe kan je het met één pan klaarmaken, maar ook zonder pan. De variant op de foto heb ik zonder pan klaargemaakt. Dit was de eerste keer dat ik dat deed en het is prima gelukt.

Voor deze variant maakte ik in zilverfolie een groentepakketje. In de mijne zit tomaatjes, paprika, ui, prei en stukjes appel. Daar heb ik meteen wat Ras el Hanout kruiden bij gedaan, gewoon op gevoel. Het pakketje doe ik dan onder de grill. Wanneer je geen grill hebt zou je ook gewoon de oven kunnen gebruiken. Of al de groenten in een pan kunnen doen, wat ik normaal ook altijd doe wanneer ik dit gerecht klaar maak. Ik heb het ongeveer 5 minuutjes onder de grill laten zitten.

De couscous bereid ik gewoon in het kommetje waar ik ook uit eet. Ik meet voldoende couscous af voor één persoon en doe er dan warm water bij. Wanneer de couscous klaar is doe ik de groentes uit het groentepakketje er bij. Hierna doe ik er nog een beetje van de Ras el Hanout kruiden bij om het geheel op smaak te brengen. Ook doe ik er een klein beetje Maggi bij, gewoon omdat ik dat lekker vind.

Deze variant is geheel vega trouwens maar je kan ook wel vlees toevoegen. Zelf heb ik het ook wel eens gemaakt met stukjes kip.

Tags:

Share:

0 reacties