Alverde Dag en Nachtcrème


Alverde is een Duits cosmeticamerk met Vegan producten. Toen ik in de DM drogerie in Duitsland was ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe dag- en nachtcrème. De DM had een onwijs grote selectie van allemaal dag- en nachtcrèmes voor budgetvriendelijke prijzen. Sowieso is de drogist daar een stuk goedkoper dan in Nederland. Ik besloot voor de Anti Aging Q10 Vitamin dag- en nachtcrème te gaan. 

Nu zijn deze dag- en nachtcrème eigenlijk speciaal voor de 'huid na 30 jaar'. Een leeftijd die ik pas over zeven jaar bereik. Toch heb ik hem nu meegenomen omdat ik last krijg van fijne lijntjes in mijn voorhoofd. Ja, die rimpels komen er al aan. Daarnaast heb ik vaak gelezen dat je wanneer je begin 20 bent al met smeersels tegen rimpels moet beginnen. Geen idee of dit waar is of helpt tegen de bestrijding van rimpels maar baat het niet dan schaadt het niet. 

Zowel de dagcrème als de nachtcrème bevatten 50 ml. Beide bevatten ook extracten van gojibessen, hyarulonzuur, vitamine E en Sheaboter. De dagcrème bevat ook nog cacaoboter.  Alle twee de producten zijn daarnaast ook nog eens compleet Vegan. Ze bevatten geen dierlijke bestanddelen en zijn ook niet op dieren getest. De volledige ingrediëntenlijst staat niet op de verpakking, dat is dan wel weer jammer. In de winkel kan je dus niet snel checken of er een ingrediënt in zit waar je allergisch voor bent.  

Zelf krijg ik soms allergische reacties van dag- en nachtcrèmes die een hoog gehalte aan parfum bevatten. Ik krijg dan rode vlekken op mijn gezicht die ook nog eens branden. Bij beide crèmes heb ik hier gelukkig geen last van. Zoals je snapt is dat voor mij een heel erg groot voordeel. Al met al ben ik op dit moment erg tevreden over deze producten van Alverde. Mocht ik weer eens in Duitsland zijn en deze die ik nu gebruik op raken dan koop ik ze zeker weer.

Op de één of andere manier staan beide producten niet meer op de website van de DM. Ik heb volgens mij per crème iets van 4 euro betaald. 


Share:

0 reacties