Havermout Appeltaart


Misschien heb je de reclame wel voorbij zien komen. Er is een nieuw soort appeltaart uit een pakje op de markt. Eentje met havermout. Precies inspelend op de healthy trend. Super leuk natuurlijk, maar is deze appeltaart nou net zo lekker als een good old appeltaart zonder havermout? Op de verpakking staat al dat deze appeltaart wat robuuster is dan de gewone appeltaart. Klinkt als geen probleem. Het maken van de appeltaart is niet anders dan de standaard appeltaart uit een pakje. Je voegt zelf de boter, eieren, stukjes appel, rozijnen, kaneel en suiker toe. Maakt met de inhoud wat in de verpakking zit een deeg en vióla het kan de reeds ingevette springvorm in. Nadat je de appeltaart uit de oven hebt gehaald duurt nog een uur voordat je hem eindelijk uit de springvorm mag halen.

De smaak is zeker anders dan de standaard appeltaart. Ik vind hem zelf erg lekker en wanneer ik in een restaurant zou mogen kiezen zou ik voor deze havermout versie gaan. Havermout vind ik sowieso wel lekkere smaak hebben, zeker in combinatie met de andere ingrediënten van deze taart. De smeuïgheid van de gewone appeltaart mist wel bij deze taart. Hij is zoals de verpakking al aangaf echt een stuk robuuster. De korst en bodem van deze taart zijn wel een stuk kruimeliger dan de normale taart. Ik vind de appeltaart met havermout niet perse meer vullen dan een gewone appeltaart. Wel is de smaak wat voller en ietsje minder zoet dan een gewone appeltaart.

Ik vind zelf deze nieuwe taart mix zeker een aanrader. Wel vraag ik mij af of ik niet zelf de mix in elkaar kan flansen. Zo moeilijk kan het maken van een havermout deeg niet zijn. Ben ik toch liever lui dan moe, dan koop ik een pak van deze havermout appeltaart mix van Koopmans.


#nonspon, appeltaart mix is door mijzelf gekocht ;)

Tags:

Share:

0 reacties