Babyolie als Bodylotion


Eigenlijk heb ik het hele jaar door last van een droge huid. In de wintermaanden meer dan in de zomermaanden, maar echt een gehydrateerde huid heb ik niet. Body lotions van bijvoorbeeld de Hema of H&M doen helemaal niets voor mijn huid. Hoewel zij nou juist net altijd weer fijne geuren hebben. Ik heb echt een hydraterende en voedende bodylotion nodig die er voor zorgt dat mijn huid er niet meer zo dof uit ziet. Het allerliefst ook nog met een lekkere geur, maar dat is geen must. 

Een tijdje geleden zag ik in een favorieten video van Tanya Burr voorbijkomen dat zij na het douchen haarzelf insmeerde met babyolie. Ze bracht de olie aan meteen nadat ze uit de douche was gestapt zodat deze meteen in haar huid kon trekken. Ik vond het wel het proberen waard. Bij de Action kocht ik een flesje van Johnson's Baby Oil. Een bekend baby olie merk dat verkocht wordt over de hele wereld. Ik heb gewoon de standaard baby olie gekocht. Er zijn ook baby olie gels en normale baby olie van dit merk met verschillende geur toevoegingen zoals lavendel, shea butter & cacao boter, vitamine e en aloë vera. 

Na het douchen dep ik grote druppen ietsje droog en dan smeer ik me gelijk in met de olie. Ik heb me dus niet helemaal afgedroogd voordat ik de olie opsmeer. De olie laat ik inwerken. Wat wel langer duurt dan dat je jezelf insmeert met bodylotion. Er blijft bij het gebruik van babyolie duidelijk een olie laagje achter op je huid. Ik doe dan ook vaak eerst mijn badjas aan in plaats van mijn kleding. Nadat de olie is ingetrokken kleed ik me aan. Je huid voelt nog wel ietsje vettig aan, iets waar je bij een goede bodylotion geen last van hebt. Misschien een nadeel maar voor mij niet een heel erg groot probleem. 

Het allerbelangrijkste is dat mijn huid gehydrateerd wordt. En dat doet het goed. Ik merk duidelijk dat mijn huid minder droog is. Vooral nu de koudere periode weer voor de deur staat ben ik niet van plan om te stoppen met het gebruik van babyolie na het douchen. Op de dagen dat ik niet onder de douche ga gebruik ik nog wel gewoon bodylotion om mijn huid te hydrateren. Wanneer ik in de winter wel weer last krijg van een droge huid vervang ik de bodylotion voor de babyolie. Voor nu ben ik in ieder geval heel erg tevreden.

Share:

0 reacties