Epileren doe je zo!

epileren

Epileren was nooit iets waaraan ik dacht totdat een vriendin van mij, Irene, het een keer noemde. Tot die tijd was ik van het scheren wat met mijn donkere haren op mijn bleke huid bijna een dagelijkse taak was. Zelfs wanneer ik mijn benen geschoren had waren ze nog niet helemaal haar vrij en mooi glad.

Wat mij over de pijn heen zette was dat ik dagenlang haarloze benen had!

Het idee om te beginnen met epileren is misschien niet zo fijn. Zeker niet wanneer je het epileer apparaat voor de eerste keer aanzet. Schrik niet van het grasmaaier geluid! Het grote verschil tussen een scheer en epileer apparaat is dat een epileer apparaat ronddraaiende wieltjes heeft, deze plukken je haartjes eruit. Het is vergelijkbaar met het plukken van je wenkbrauwen, iets wat ook wel een klein beetje pijnlijk kan zijn. De eerste keer dat ik zelf begon met epileren heb ik het uitgetest op mijn benen. Deze eerste keer vond ik erg pijnlijk vooral ook omdat ik vrij dikke haren had, vast van al dat scheren. Scheren deed ik altijd met een ladyshave en deze vond ik al die jaren pijnloos werken. Wat mij over de pijn heen zette was dat ik dagenlang haarloze benen had! Voor mij was dit een wonder, met het scheren had ik nog nooit dit effect bereikt. Daarnaast had ik nu ook nog eens gladde benen!

Mijn arm haren zijn nu een stuk minder dik, stug en zichtbaar. 

De tweede keer dat ik mijn benen epileerde was het al een stuk minder pijnlijk dan de eerste keer. Ik gebruikte deze keer ook een verkoelende bodylotion na wat erg hielp tegen de roodheid. Daarnaast is het heel erg makkelijk om de haartjes die snel terug te epileren om weer gladde benen te krijgen. Naast dat ik ben gezegend met harige benen heb ik ook nog eens zichtbare haren op mijn onderarmen. Deze zijn ook donker van kleur en bij mijn bleke huid steken die helaas af. De eerste keer dat ik hier het epileer apparaat op zette werden mijn armen ook rood. Ook vond/vind ik nu nog steeds dat epileren op mijn armen pijnlijker is dan op de benen. Mijn arm haren zijn nu een stuk minder dik, stug en zichtbaar. 

Deze epilator heeft ook een smartlight, hierdoor zijn zelfs de kleinste haartjes zichtbaar.

Er zijn ontzettend veel verschillende epilators te koop en zeker wanneer je er één wil kopen kan dit nog wel eens overweldigend zijn. Er zijn draadloze varianten en epilators die altijd in het stopcontact moeten zitten terwijl je ze gebruikt. Zelf heb ik de Braun Silk Epil 7 Wet & Dry, een epilator die draadloos en waterdicht is. Deze epilator heeft in totaal zeven opzetstukken waaronder een scheerkop, een tondeuse opzetstuk, een hoge frequentie massage opzetstuk, een opzetstuk voor gevoelige zones, een opzetstuk voor het gezicht en een efficiëntie opzetstuk. Ik gebruik zelf vooral het scheeropzetstuk, mochten mijn haartjes net wat te lang zijn, en het massage opzetstuk. De epilator heeft twee snelheden, ik gebruikte in het begin vooral de laagste stand veel. Zeker wanneer je even moet wennen aan een epilator is deze stand fijn. De hoogste stand kan zelf nu, een halfjaar later, nog wat pijnlijk zijn. Deze epilator heeft ook een smartlight, hierdoor zijn zelfs de kleinste haartjes zichtbaar. Ook nu het sneller donker wordt vind ik dit een fijne extra.

Ik vind epileren vooral fijn omdat ik weet dat ik niet elke dag mijn benen opnieuw moet ontharen. En zie ik toch een verdwaalde haar dan pak ik de epilator en ben ik er dagen van af. Een epilator past in dat opzicht ook een stuk beter bij mij dan een ladyshave. Ik wil niet dagelijks zoveel tijd 'verspillen' aan gladde benen.

Heb jij epileren wel eens geprobeerd?

Share:

0 reacties