Een maand bloggen





















Op twaalf november blog ik precies een maand. Een maand waar elke dag artikelen online zijn gekomen. Voor mij vergt het veel vooruit werken. Iets wat soms moeilijk is wanneer je weinig inspiratie en weinig tijd hebt. Wat mij ontzettend veel helpt is om standaard rubrieken toe te voegen. Zo zijn bij mij drie dagen al die een soort van thema hebben. Het maken van artikelen is dan net ietsje makkelijker. Het thema staat vast je moet alleen nog een onderwerp aansluitend aan dat thema bedenken.

6.30 en 7.30 uur

Ik blog dus dagelijks en heb ook een vaste tijd wanneer de blogposts online komen te staan. Door de weeks heb ik ervoor gekozen om ze om half zeven s'ochtends online te plaatsen en in het weekend om half acht. Mijn tijden heb ik bepaald door te kijken naar wat grotere bloggers doen maar ook om te kijken naar wat ik zelf doe. Wanneer ik wakker wordt pak ik als eerste mijn mobiel en lees blogposts. Door ze vroeg te plaatsen kunnen mensen die vroeg naar school of werk moeten ook de nieuwste blogposts lezen. In het weekend plaats ik de blogposts een uur later omdat later opstaan ook bij het weekend hoort. 

Foto's

Mijn foto's bewerk ik via Picmonkey. Ik gebruik daar vooral de tools om de foto een ander formaat te geven en om de belichting aan te passen. Filters gebruik ik niet. De afbeeldingen die ik deel op Instagram maak ik gewoon met mijn mobiel. Ik gebruik VSCOcam voor de bewerkingen en filters. Heel soms gebruik ik een Instagram filter van Instagram zelf. Voor collages maak ik gebruik van de website Be Funky. Er zijn verschillende soorten en vormen collage's waar je uit kan kiezen. Ik vind Be Funky zelf makkelijk in het gebruik.

Social Media

Iets waar ik nog wel aan kan/moet werken is het bijhouden van mijn Social Media accounts. Pinterest gaat prima en Instagram gaat ook wel oké. Maar Facebook en Twitter? Die update ik veel en veelste weinig. Wel heb ik Hootsuite ontdekt. Via Hootsuite kan je berichten inplannen op Facebook, Twitter en Instagram. De berichten voor Twitter en Facebook worden gelijk zonder extra controle geplaatst. Voor de Instagram post krijg je wel een melding en deze moet je alsnog handmatig online plaatsen.  

Nog even over dat vinden van inspiratie

Zelf haal ik inspiratie voor artikelen overal en nergens vandaan. Mijn grootste artikel inspiratie 'bronnen' zijn tijdschriften, forums en leuke Pinterest posts. Zo heb ik een Pinterest bord gemaakt met allemaal tips voor het bloggen waarop ook ideeën staan voor blogposts. Ook heb ik een privébord met ideeën voor toekomstige blogposts. Daarnaast heb ik een notitieboekje waarin ik ideeën voor blogpost schrijf. Op mijn mobiel heb ik Evernote staan. Een ongelofelijk handige notitie app omdat je je notities ook meteen op je laptop kan krijgen wanneer je daar de app ook op installeert. 

Overall is deze eerste maand bloggen me goed bevallen. Er zijn zeker nog een aantal punten van verbetering. Ook zou ik graag meer volgers en meer comments willen krijgen alleen weet ik ook wel dat dat een langere tijd zal gaan duren. Voor nu ga ik gewoon lekker schrijven over de onderwerpen die ik leuk vind. En misschien ietsje meer met Social Media bezig zijn voor wat blogpromotie.

❤️‍


Share:

1 reacties

  1. Ik wist niet dat je pas een maand blogde, het feit dat ik dat niet doorhad betekent dat je op de goede weg bent, haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen