3 baksels die ik graag wil proberen




















Nu het niet meer lekker warm weer is blijf ik op vrije dagen vaker binnen. Om me niet te vervelen doe ik vaak thuis leuke dingen. Iets wat ik ontzettend leuk vind om te doen is koken en bakken. Pinterest is voor mij een grote inspiratiebron voor het ontdekken van nieuwe recepten. Of ze nu ongelofelijk simpel zijn of wat gecompliceerder, ik voeg ze toe aan mijn Pinboard. Ik kwam deze drie baksels tegen die ik zeker een keer wil proberen. Ik deel ze vandaag alle drie met jullie.


Lemon Rosemary Yoghurt Cake - Ik maak wel eens een 'gewone' citroencake. Deze is net wat anders, wat spannender kan je wel zeggen. Rozemarijn is iets wat ik zelf niet snel in een cake zou stoppen. Gewoon omdat ik het er niet zo bij vind passen. Wanneer ik aan cake denk, denk ik eerder aan zoet dan aan hartig. De combinatie van zoet en hartig bij deze cake lijkt me dan ook erg lekker. Daarnaast gebruik ik beide ingrediënten ook wel om andere gerechten mee te garneren, de combi is dan ook lekker en zal dat in een cake vast ook wel zijn.


Chocolate Banana Waffles - Deze chocolade bananen waffels lijken me echt ontzettend lekker. Helaas heb ik geen waffelmaker waarmee ik deze kan maken, ander had ik ze zeker uitgeprobeerd. En zoals je op de afbeeldingen kan zien zijn er verschillende manieren om ze te decoreren. Ik hou zelf niet van karamel dus ik zou voor de fruitige variant kiezen.

Wanneer je op het recept klikt kom je op een Poolse site uit. De webpagina kan je vertalen waardoor je sowieso de ingrediënten van deze waffels weet. De bereiding is iets moeilijker te vertalen helaas.


Carrot Cake - Carrot Cake is mijn favoriete cake. Is het ergens te verkrijgen dan bestel ik het zeker. Toch heb ik het nog nooit zelf gemaakt.  Boven op deze carrot cake zitten walnoten, zelf zou ik misschien eerder kiezen voor pistache noten, omdat ik die ook lekkerder vind. Het recept van deze carrot cake is ook nog eens in het Nederlands geschreven, lekker makkelijk dus!

Tags:

Share:

0 reacties