De Thee Tag



Mijn lievelingsdrankje in de herfst en winter is zeker thee. Het liefst in heerlijke fruitige of juist warme smaken. Voor vandaag heb ik de thee tag van Willemijn & Martine ingevuld. Als liefhebber van thee vond ik dit een leuke tag om te delen op mijn blog. Wanneer je deze tag zelf wil invullen kan je het beste deze video kijken waar in de beschrijving de vragen staan. 

1. Losse thee of theezakjes?
Hoewel ik losse thee ontzettend lekker vind, gebruik ik voornamelijk veel theezakjes. Losse thee drink ik voornamelijk wanneer ik buiten de deur thee drink. Thuis vind ik dat vaak toch wel weer een heel gedoe en ben ik lekker lui met mijn theezakjes.

2. Sterke thee of slappe thee?
Ik hou niet van hele sterke thee, ik vind zelf het dan al snel bitter worden. Van hele slappe thee wordt ik ook niet vrolijk. Doe mij maar een thee die daar tussen in zit.

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Wat niet?! Het liefst wel iets zoets. In een restaurant of eethuisje bestel ik het vaakst een stuk taart bij mijn thee. Dit varieert van een appeltaart mét slagroom tot een kwarktaart. En wanneer er worteltaart op de kaart staat dan neem ik die! Thuis neem ik vaker een gewone Verkade koek erbij die je in de thee kan soppen of een stroopwafel.

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Ik drink veel Pickwick thee, Celestial Seasonings thee, Lipton thee en huismerk thee. Dit zijn allemaal theeën in zakjes. En ik heb geen vast merk voor losse thee. Ik kijk daarbij vooral naar de smaken thee die er zijn.

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
s'Avonds drink ik vaker de Celestial Seasonings thee. Deze thee is decaf, dus wanneer ik dat heel laat nog drink kan ik nog steeds goed slapen. Overdag maak ik niet zo veel onderscheid in de soorten thee die ik drink.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Op dit moment drink ik vaak de Turkse Appel thee van de Albert Heijn, Winterglow van Pickwick en de Sleepy Time tea van Celestial Seasonings.

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Ik drink mijn thee het liefst uit een mok van Blond Amsterdam en dubbelwandige glazen theeglazen.  

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Liefst met een oor wanneer het een mok van steen betreft. En dan ook nog wel dik steen. En wanneer het een glas betreft het liefst een dubbelwandig glas.

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Ik hou niet van zure thee. Bléeeeech! En ik ben ook geen fan van rooibos thee. Doe mij maar smaakjes thee!

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Toch wel op een koude dag. Ik vind het dan heerlijk om op de bank te zitten met een kop warme thee en een goede film. En iets lekkers erbij! Ook vind ik het leuk wanneer ik met vriendinnen in een restaurantje of eethuisje zit en we gezellig samen thee gaan drinken.

Dat was hem dan. De thee tag!

Share:

0 reacties