The Capsule Wardrobe | The Beginings


Afgelopen woensdag plaatste Anna van Viviannadoesmakeup een update over haar Capsule wardrobe. Ze heeft hier vaker een video over opgenomen maar toen sprak het idee van een Capsule Wardrobe me niet zo aan. Nu bedacht ik me ineens dat een Capsule Wardrobe voor mij ook heel erg geschikt zou zijn omdat ik op dit moment niet veel geld heb. Ik ben dus meteen oude video's en blogposts van haar op gaan zoeken om meer inspiratie en ideeën te krijgen voor mijn eigen Capsule Wardrobe.

Zo kwam ik er achter dat zij veel van haar inspiratie van de blog Un Fancy haalt. De blogger achter deze blog, Caroline, heeft al meerdere jaren een Capsule Wardrobe die ze per seizoen aanpast. Vanuit haar eigen ervaringen met het creëren van een Capsule Wardrobe heeft ze een Wardrobe Planner gemaakt. Deze kan je gewoon gratis downloaden via haar blog. Ik heb dit gedaan en op dit moment heb ik nog een aantal dingen die ik moet invullen. Ook al weet ik wel precies hoe mijn Capsule Wardrobe eruit moet komen te zien.

Een Capsule Wardrobe heeft een duur van drie maanden. Elk seizoen verwissel je weer items in de Capsule Wardrobe met kleding die passend zijn bij het seizoen dat er aan komt. Mijn eerste Capsule Wardrobe zal dus voor de winter zijn. Vanaf december tot aan maart zal ik alleen maar de items dragen die ik nu heb uitgekozen. Ik vind het zelf best spannend want je mag eigenlijk helemaal niet shoppen die drie maanden! Daarnaast zitten de feestdagen en oud en nieuw er nu ook bij in. Een kledingitem dat iets feestelijker is mag dan ook eigenlijk niet ontbreken.

Er gaan nog veel meer updates volgen over mijn Capsule Wardrobe, dit is pas het begin!



Share:

0 reacties